تصفیه فاضلاب و تصفیه آب تصفیه فاضلاب و تصفیه آب .

تصفیه فاضلاب و تصفیه آب

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی - انسانی

مشخصات فنی پکیج تصفیه فاضلاب ناب زیست بزرگترین تامین کننده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب در ایران

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی ناب زیست دارای واحدهای زیر می باشد:

آشغالگیر

آشغالگیر اولین وسیله در تجهیزات تصفیه فاضلاب می باشد.

اکثر سیستم ها یک زباله گیر پیش از هر چیز دیگری با کار میبرند. آشغال گیر آشغالها و مواد سنگین را جمع آوری و از ورود چربی و روغن جلوگیری میکند. صنایع تولید مواد غذایی همچنین نیاز دارند که یک چربی گیر قبل از آشغالگیر داشته باشد. در بعضی از سیستم های بزرگتر، یک بخش خرد کننده به نام یک کمینوتور در ابتدای سیستم وجود دارد که به جای زباله گیر استفاده می شود. به علاوه، بعضی از سیستم ها دارای پمپ های خرد کننده در ابتدای سیستم هستند، که یا در ایستگاه بالابر و یا در مخزن تسریع جریان استفاده شده است. آشغالگیر دهانه ریز بمنظور خورده نشدن در مقابل فاضلاب اسیدی از جنس استنلس استیل 316 و یا پلی پروپیلن  میباشد.

ایستگاه پمپاژ

شامل مخزن پلی اتیلنی دو جداره تولید شده با مواد اولیه پتروشیمی امیرکبیر و یا مارون به همراه 2 عدد پمپ مستغرق ساخت اروپای غربی می باشد. بعضی شرکت ها از پمپ های چینی در این مرحله استفاده می نمایند.
مخازن کنترل جریان دبی اغلب برای کاهش موج های جریان و نقاط اوج جریان استفاده می شود. در سیستم های هوادهی گسترده در طول ساعات انجام کارشان ، در حالی که جریان ها کم و ثابت هستند در مقایسه با زمانی که دارای اختلاف زیاد هستند، بهتر عمل می کنند. مخازن یکسان سازی جریان، فاضلاب را به مخزن هوادهی پمپ می کنند و معمولا وسیله ای برای تنظیم جریان رو به جلو است. این کار با یک دریچه یا یک جعبه کنترل جریان انجام میشود.

بدنه فلزی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

بدنه فلزی تشکیل شده از واحد های هوادهی، زلالسازی، کلرزنی و ذخیره لجن می باشد. جنس بدنه این پکیج ورق ST37 با پوشش اپوکسی به ضخامت 6mm در دیواره و 8mm در کف می باشد.

شاسی مخزن از جنس کربن استیل با پوشش اپوکسی می باشد. کلیه سطوح در تماس با فاضلاب پس از زنگ زدایی با سه لایه رنگ اپوکسی مخصوص (زینک ریچ و کلتار اپوکسی ) به ضخامت 250 تا 400 میکرون پوشش می گردد. پوشش خارجی شامل یک لایه زینک ریچ ، یک لایه اپوکسی M.I.O و یک لایه پلی یورتان برای جلوگیری از اشعه U.V می باشد.

سیستم تولید و توزیع هوا

شامل دو عدد بلوئر ROOTs و یا Side channel ساخت اروپای غربی به همراه دیفیوزرهای هوادهی ساخت امریکا و یا آلمان می باشد. لوله کشی های مربوطه نیز گالوانیزه می باشد. همچنین مخازن زباله های لجن در سیستم های بزرگتر ارائه می شود تا مکان هایی برای انتقال مستقیم لجن فعال به مخزن و ذخیره آن داشته باشند و آن را برای دفع بعدی توسط کامیون جمع آوری کنند. تمام سیستم های تصفیه فاضلاب با هوادهی گسترده نیاز به دفع دوره ای لجن دارند. این بازه زمانی بستگی به متغیرهایی مانند قدرت فاضلاب، نرخ جریان، زمان ذخیره شده و غیره دارد.

سیستم کلرزن

شامل مخزن آماده سازی محلول دارای شاسی استقرار و میکسر و الکتروموتور ساخت اروپای غربی، دوزینگ پمپ تزریق با ظرفیت و فشار مناسب ساخت اروپای غربی.

بخش ضدعفونی با کلر با دستگاه کلریناتور یا ازن بواسطه استفاده از ازن ژنراتور به طور کلی بیشتر در ماه های گرم سال مورد نیاز است.

به این دلیل که این احتمال وجود دارد که مردم با پساب تصفیه شده در یک محل دیگر با آن تماس پیدا کنند. کلر به طور کلی به عنوان عامل ضد عفونی کننده استفاده می شود. اکثر سیستم ها از سیستم های خوراکی قرص کلر استفاده می کنند، اگر چه سیستم های تزریق کلر مایع نیز ممکن است استفاده شود.

برای اطمینان از پاکسازی موجودات پاتوژنی درون پکیج تصفیه فاضلاب انسانی ، یک زمان نگهداشت 15 دقیقه ای در مخزن کلر زنی مورد نیاز است. ضدعفونی کردن با اشعه فرابنفش نیز برای فرآیند ضد عفونی استفاده می شود. در این قسمت پساب تصفیه شده از طریق یک سری لامپ هایی که نور را در یک محدوده خاصی از طول موج ماوراء بنفش تولید می کنند عبور می کند. تماس با نور ماوراء بنفش، توانایی بازتولید میکروارگانیسم ها را غیر فعال می کند.

تابلو برق : تابلو برق با قطعات ساخت اروپای غربی می باشد. این تابلو بصورت کاملا اتوماتیک تمام تجهیزات را کنترل می کند.

تجهیزات جانبی مورد استفاده همراه با پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی 

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

فیلتر پرس

به منظور آبگیری و خشک کردن لجن مازاد تولیدی از این دستگاه استفاده می شود. در این دستگاه با فشردن پساب نیمه جامد بین صفحات فیلتر پرس آب پساب کاملا گرفته شده و تفاله از درون دستگاه فیلتر پرس که در ادامه پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی نصب می گرددبیرون خواهد آمد که فاقد آب بوده و کاملا خشک خواهده بود.

فیلتر شنی یا سند فیلتر

به منظور کاهش کدورت پساب تصفیه شده و افزایش کیفیت آن از فیلتر شنی استفاده می شود. اکثر سیستم های تصفیه فاضلاب امروزه نیاز به فرآیند تصفیه بیشتر با نصب فرم دیگری از تصفیه سوم بعد از فرآیند تصفیه ثانویه دارند. اغلب از فیلتر شنی کند برای این مرحله استفاده میشود که یک شبکه ایمنی برای به دام انداختن هر گونه جامدات که ممکن است از تصفیه ثانویه باقی مانده باشد به کار میرود.

فاضلاب فیلتر شده از این طریق در مواد جامد معلق بسیار کم است، معمولا از mg / ml 1 تا 12 میلی گرم بر لیتر. همچنین مزایایی برای استفاده از نوعی فیلم ثابت در این مرحله وجود دارد که در بعضی شرایط، موجودات خود را به ذرات شن متصل می کنند و برخی از اکسیداسیون و نیتریکاسیون اضافی را فراهم می کنند.

سطح فیلتر شنی در نهایت با یک لایه بیوسیلیدها پوشیده می شود که از طریق آن آب دیگر نمی تواند نفوذ کند. با رسیدن به این مرحله، فیلتر باید از خط خارج شود و سپس تخلیه، تمیز و خشک شود.

فیلتر کربنی

به منظور کاهش بار آلی پساب تصفیه شده و افزایش کیفیت و تصفیه پیشرفته پساب تصفیه شده از فیلتر کربنی استفاده می شود. در حقیقت فیلتر کربنی آب بوی اندک باقی مانده را از پساب خروجی از پکیج تصفیه فاضلاب میگیرد.


برچسب: پکیج تصفیه فاضلاب،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۵۴:۵۳ توسط:علیزاده موضوع: نظرات (0)